Odata cu anuntarea “noului model de business” (de fapt o imbunatatire a actualului, prin oferirea accesului gratuit tuturor reprezentantilor la propriul “magazin” online si sustinerea promovarii acestora direct de catre companie, precum si la o serie importanta de cursuri si workshop-uri legate de acest mediu), cei de la Avon le-au pus la dispozitie (celor prezenti la evenimentul oficial) o serie interesanta de date legate de e-commerce in Romania. Date, evident relevante pentru decizia pe care au luat-o legata de directia in care se indreapta business-ul lor.
Incepand cu anul 2007, piata de eCommerce a inregistrat o crestere medie de 40% (sursa: studiu ecomTIM 2013, Daedalus Millward Brown, payu.ro). In tara noastra, in prezent, 1,2 milioane de romani isi fac cumparaturile online, conform GPeC Eurostat. Pentru 2014, piata autohtona de e-commerce B2C a fost estimata la 1 miliard €. Cine sunt cei care au imbratisat aceasta tendinta si care este comportamentul lor?
Cine sunt cumparatorii?
- Femei: 57,3%;
- Barbati: 42,7%
Ce varsta au?
- Cei mai multi dintre cumparatori, 37,3%, au intre 25-34 ani.
Ce venituri?
- 28.5 % dintre cumparatori au venituri intre 1001-2.000 ron.
Ce platesc online?
- 42,8% dintre ei platesc facturile la utilitati, in timp ce 34% cumpara cosmetice si parfumuri .
(sursa: “Vocea cumparatorului online” – studiu Daedalus Millward Brown)
Cum se comporta femeile in online?
- 45% acceseaza zilnic internetul de pe smartphone
- 82% dintre romancele online acceseaza zilnic un motor de cautare
- 57% dintre cei care realizeaza operatiuni bancare zilnic sunt femei
- 54% dintre afisarile paginilor online sunt consumate de femei
(sursa: SATI, SNA Focus, Barometrul Digital Exact Cercetare si Consultanta)
Care este valoarea medie a unei vanzari?
- Fashion … 153 lei
- Cosmetice … 133 lei
Pentru 2016, piata europeana de eCommerce B2C a fost estimata la 625 miliarde euro, conform European B2C Ecommerce Report si payu.ro.
Din aceeasi serie
Tags: avon, e commerce
Initiativa celor de la Avon este demna de lauda. Numarul de magazine online precum si numarul clientilor care aleg sa isi faca, cumparaturile pe internet cu siguranta va creste in 2014.
Iar dupa trecerea crizei financiare, valoarea cumparaturilor facute pe net, cred ca se va mari considerabil.