Vrei sa fiu prietena ta?

Nu stiu altii cum sunt dar eu am niste principii cand vine vorba de prieteniile pe retelele de socializare.

Poate de aceea ma bantuie de mult uimirea fata de toti aceia care vor sa imi devina prieteni pe Facebook si Linkedin desi nu ne cunoastem. Poate mai putini fata de sutele care m-au adaugat in cercurile lor Google+ desi nu am scris inca un cuvant acolo, dar nu despre asta e vorba.

Sa ne imprietenim deci cu totii online! Ce avem de pierdut decat putina intimitate si mai mult control (pe care vom avea grija sa le reclamam ulterior tuturor platformelor sociale care sunt in mod cert decise sa ne distruga intimitatea).


Cam asa ar arata cei pe care nu-i cunosc si vor sa imi devina prieteni pe platformele sociale. Cam departe de realitate, nu?

Pe Facebook fac parte din categoria celor care nu vor sa impresioneze prin miile de conexiuni si am privit mereu platforma ca pe un loc unde imi adun prietenii (ulterior am extins-o si la cunostinte, dar nu mai departe de oameni pe care ii cunosc personal).

Ii inteleg insa pe cei care vor sa aiba multi prieteni pe Facebook. E drept si nedrept in acelasi timp, cand lucrezi in acest domeniu, ca angajatorii, partenerii de afaceri, clientii sau agentiile te judeca dupa cifre la prima vedere. Cati fani are? Cati prieteni? Si uneori cifrele decid. Dar ce sa-i faci?! Aici e vorba de alegeri si este un alt subiect de discutie. Oricum, lista de motive serioase pentru care ti-ai dori multi prieteni pe Facebook poate continua.

Uimirea mea nu inceteaza cand vine vorba de Linkedin. Platforma aceasta nu este un loc de joaca, pentru ca daca reusesti sa iti atingi obiectivul (angajarea, semnarea unui contract etc) toate afirmatiile tale vor trebui probate in realitate. Linkedin it’ s about quality, not quantity si ne mintim singuri daca nu vrem sa intelegem asta.

Sa explic mai simplu. Sa presupunem ca esti conectat cu un numar mare de oameni cu titulaturi sau companii importante. Sa spunem ca, impresionata de ceea ce vad, vreau sa fac business cu tine sau sa te angajez. Sa spunem ca ajung sa fac asta fara sa parcurg cei mai simpli pasi de a verifica realitatea: nu corelez experienta ta din CV cu specificul retelei de contacte, nu ma uit la recomandarile pe care le ai si nu sun nici un cunoscut comun sa ma interesez care e treaba cu tine (asta pentru ca oricare dintre aceste actiuni ti-ar demonta tot efortul de a parea cine nu esti). Incepem colaborarea si iti dau maxim o luna pana cand ne vom frustra reciproc din cauza asteptarilor nerealiste de ambele parti. Asadar poate e mai simplu sa intelegem:

Cum am putea sa ne imprietenim pe Linkedin chiar daca nu ne cunoastem
• Nu imi trimite o cererea de prietenie predefinita a retelei (care este in engleza pe deasupra)
• Spune-mi de unde ne stim (poate ca am vorbit o singura data) sau de ce vrei sa ne imprietenim
• Cand imi spui motivele pentru care vrei sa fiu in reteaua ta de contacte, incearca sa nu imi argumentezi ca facem parte din acelasi grup Linkedin sau am muncit la aceeasi companie. Daca nu ne cunostem si nu as putea sa dau 3 detalii despre tine ca profesionist cand ma intreaba cineva, nu vad de ce ai face parte din reteaua mea profesionala. Iar daca facem parte din acelasi grup, ne conversam acolo.
• Daca vrei sa colaboram, nu trebuie neaparat sa ne si imprietenim din start. Schimbam niste mail-uri, ne intalnim, discutam… S-ar putea sa nu ne placem atat de mult in realitate

De ce nu vrei sa ne imprietenim pe Linkedin daca nu ne cunoastem
• Pentru ca nu exista nici un beneficiu suplimentar, crede-ma (daca accept acest lucru si cineva ma va intreba ceva de tine, voi ridica din umeri si asta nu te ajuta cu nimic si nici nu vei afla mai multe de la mine)

Be Sociable, Share!

    Tags: ,

    9 comments

    1. Tks to cunostintei comune si banuiesc ca si prietene Mugur Frunzetti, am mereu in copy/paste unul dintre cele mai eficiente mesaje pentru filtrarea cererilor de prietenie:

      ————–
      Iti multumesc pentru cererea de prietenie, care ma onoreaza. Inainte de a iti raspunde, te rog ajuta-ma cu 2 informatii: ne-am cunoscut vreodata pana acum? si daca nu ne-am cunoscut inca, de ce iti doresti sa fim prieteni (sau ce iti doresti)?
      Multumesc!
      —————–

      Desi acum imi place versiunea ta pentru Linked In.

      Cat despre “E drept si nedrept in acelasi timp, cand lucrezi in acest domeniu, ca angajatorii, partenerii de afaceri, clientii sau agentiile te judeca dupa cifre la prima vedere. Cati fani are? Cati prieteni? Si uneori cifrele decid.” unii oameni tre sa inteleaga ca acum se cumpara prieteni si like la kil.

      De cati euro sa fie: 3, 30, 300? Despre unul a scris si Capital. Atunci era unul, acum sunt 2 doar pe un forum de specialitate :)

    2. Baaaai, cate pretentii! Iti dau “unfriend”. :p

    3. la tine nu se pune ca am apucat sa bem fresh impreuna;)

    4. ne vb pe fb

    5. Ha! Foarte tare! Trebuie să recunosc că atunci când eram mic şi nu ştiam nimic dar mi-am făcut cont pe Facebook, am intrat în adevărate isterii în cautare de prieteni online :). Aşa este – conteză nu numai mărimea dar şi numărul, sau cel puţin la prima vedere.

      Din fericire după ce am ajuns şi eu la un număr respectabil de câteva mai multe sute de F-prieteni, am realizat nu numai că demersul este penibil dar necunoscuţii mă enervează – apoi am declanşat operaţiunea Swift Unfriend Total Eject (S.U.T.E.). Acum mă simt mult mai bine cu aia cu care mai beau şi o bere din când în când.
      Oricum, misto post!

    6. Vrei sa fiu prietena ta- – Andreea Stan – ro…

      Despre prietenii virtuale….

    7. Retelele sociale creaza un plus de informatii la care ai acces gratuit. Nu iti afecteaza intimitatea decat daca voi considerati ca a sti cine esti si unde si cu cine iti petreci viata poate fi ceva privat si strict numai pentru tine. In schimbul informatiilor postate pe internet poti sa iti selectezi prietenii din anumite domenii fara sa ii cunosti, poti sa obtii diverse informatii publice fara sa te deplasezi in anumite locuri, toate caestea si evident multe altele le obtii gratis cu doar o simpla politete si un link sau un accept. Este foarte adevarat ca poti fi si deranjat cu apelative, opinii, cereri care sa nu se potriveasca cu profilul tau si care pot sa capete un caracter de hartuire. Pentru acesti utilizatori exista spam, ignore, unfriend, etc. Eu cred ca cei care cauta informatii personale se informeaza direct mult mai eficient decat din retelele sociale. AICI NU INCLUD SERVICIILE GUVERNAMENTALE CARE AU ALTE MIJLOACE. Articolole cu racolarea si evaluarea de personal din retelele sociale nu sunt articole despre profesionisti si ici pentru cei ce stiu, sunt doar manipulari de opinii.
      Cu multumiri, Mihai ..

    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *

    You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>