Utilizatorii din Romania sunt multumiti de magazinele online romanesti

In Romania, in medie, in fiecare zi se inchide un magazin online si se deschid doua.

Studiu E-Commerce 2010 – Studiul National de E-Commerce ofera cateva date din comportamentul romanilor si al magazinelor online din Romania, prin publicarea materialelor din 2010.

“Comoditatea este unul din factorii principali care declanseaza achizitiile online in Romania. Este apreciat in proportie de 90% ca fiind marele atu al online-ului de catre romani. Este normal, intr-o perioada in care timpul poate fi redistribuit spre alte activitati, achizitia produselor cu care suntem deja obisnuiti sa nu mai prezinte o valenta subiectiva sau relaxanta.” Claudiu Gamulescu

Jumatate din magazinele online din Romania isi au sediul in Bucuresti (49%), iar cateva judete au decis sa concureze capitala in domeniul comertului electronic : Cluj (5%), Brasov (4%), Timis (3%) , Iasi (2.5%), Bihor (2%).

Posta Romana (40%) si Fan Curier(33%) transporta coletele romanilor , in topul preferintelor magazinelor regasindu-se langa sistemele lor proprii de transport si Cargus (7%), Urgent Curier (6%), Nemo (5%).

Majoritatea utilizatorilor de Internet din Romania au accesat magazine online (92%), 80% intr-o perioada recenta 1-3 luni, 85% cautand informatii despre produse pentru achizitie sau pentru cunoasterea produsului, 80% au efectuat cel putin o tranzactie online, preferabil in cadrul magazinelor online (74.9%), 87% cumpara produse si mult mai putini servicii, cu o frecventa de 2-3 ori pe an.

Utilizatorii din Romania sunt multumiti de magazinele online romanesti (84%), cred ca arata bine (75%), se descurca bine in folosirea lor (70%), considera ca au informatii corecte (65%), comunica bine atat inainte cat si dupa plata, de timpii de livrare (70%), un pic de scepticism in privinda corectitudinii folosirii datelor lor personale (45%), si cel mai putin multumiti de politicile de loializare (41%).

Pretul (65%), timpul investit (87%), diversitatea produselor (65%), informatiile despre produs (53%), rapiditatea raspunsului (35%), loializarea (35%), comoditatea (90%) sunt avantajele care duc cumparatorii romani online.

Ce cumpara, de cate ori cumpara, ce intentioneaza sa cumpere si cand, sunt date disponibile in materialele pentru download.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>