Studiu NewPR – Jurnalist vs PR… o poveste fara sfarsit

Am dorit sa stim cum gestioneaza oamenii de presa legatura cu persoanele de comunicare din companii in acest moment. Dar mai ales, am vrut sa aflam cum ar arata din punctul de vedere al jurnalistilor o colaborare ideala cu oamenii de PR. Asa incat am desfasurat la inceputul lunii septembrie un studiu la care au fost invitati sa participe jurnalisti romani.


Am descoperit ca Internetul este zona preferata de informare si comunicare a acestora, fie ca vorbim de email, motoare de cautare sau site-urile companiilor. Cu toate acestea, la nivelul retelelor sociale activitatea conturilor oficiale nu are inca un puternic impact asupra jurnalistilor.


Ne-a atras atentia faptul ca necesitatea unui centru de presa online pe site-urile companiilor este reclamata de o majoritate covarsitoare dintre respondenti, 95% dintre acestia solicitand existenta unei astfel de sectiuni pentru obtinerea informatiilor care le sunt necesare in desfasurarea activitatii.


De asemenea, desi multe departamente de PR incearca sa ofere un format printat cat mai atractiv vizual dosarului de presa, 57% dintre jurnalistii respondenti isi doresc sa primeasca acest document pe suport electronic iar 29% pe e-mail si prea putini in mapa de presa (14%). Probabil o tendinta ecologista dar cu siguranta un punct in plus pentru usurinta de utilizare a datelor puse la dispozitie.


Concluziile studiului ne subliniaza deschiderea pe care jurnalistii o au fata de mediul online si uneltele pe care acesta le pune in slujba unei bune comunicari. Acest lucru ar trebui sa creasca atentia acordata de catre companii prezentei online, mai ales sub aspectul continutului. Lucru absolut deloc greu de facut in conditiile in care, online,  cu un efort si buget minim pot masura rezultatele actiunilor intreprinse.


Am vorbit mai sus de doar cateva dintre concluziile la care am ajuns dupa interpretarea studiului. Documentul care cuprinde rezultatele acestuia pune insa la dispozitie o serie mult mai larga de informatii interesante referitoare la diverse aspecte ale colaborarii dintre jurnalisti si oamenii de comunicare din companii.

Descarca Rezultate Studiu NewPR

Pe acelasi subiect:

Daca jurnalistul e orb, surd si tace, traieste o mie de ani in pace!

E-mail-ul, cea mai buna metoda de comunicare intre presa si PR

Jurnalist versus PR: Ce este de facut?

Be Sociable, Share!

    Tags: , , ,

    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *

    You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>