Sa lasam retelelor sociale ce e al retelelor sociale…

…adica partea lor de continut special construit, interactiunea specifica si publicul lor. Si am sa ma opresc la Facebook, pentru ca e de succes si  la moda, deci au auzit oamenii de el. Din pacate sau din fericire asta nu inseamna ca sunt toti sunt acolo si toti sunt activi sau reali.

Aud din ce in ce mai des oameni de marcomm care lucreaza doar pe Facebook si asta imi ridica intrebari.

  • Da, este indicat sa fii si pe Facebook si sa ai parte de prieteni sau fani
  • Da, este indicat sa permiti sharing-ul de continut de pe site-ul tau si pe acesta retea sociala
  • Da, este indicat sa ai continut dedicat care sa creeze interactiune
  • Da, este indicat sa ai actiuni speciale de marcomm pentru Facebook
  • Da, o campanie pe Facebook inseamna buget redus (ai nevoie de 90% inspiratie si 10% transpiratie;)) – CPC-ul ad-urilor este inca scazut si poti face minuni cu un continut relevant, o gestionare in timp real si fara mari aplicatii dezvoltate. Iar  daca te enervezi poti sa cumperi like-uri la kg sau faci un concurs in care toate conturile fake se vor implica din inima
  • Da, o campanie Facebook poate insemna nu doar cantitate dar si/sau calitate

Sa nu uitam insa ca, asa cum online-ul ar trebui sa faca parte din mixul de marketing al oricarui business, tot asa retelele sociale ar trebui sa fac parte din mixul online. Asta inseamna ca utilizarea lor este un lucru necesar doar daca imprejurarile o cer.

Cateodata e vina clientului care sa incapataneaza sa nu inteleaga lucruri simple. In majoritatea cazurilor insa este vina specialistului pentru ca nu ii atrage atentia  clientului asupra unor lucruri de bun simt:

  • Tot ceea ce construim pe Facebook apartine , de fapt, retelei si nu business-ului clientului. Controlul suprem asupra continutului sa afla in mana platformei si a nimanui altcuiva. Daca maine Facebook-ul pica sau isi schimba regulile (si am inteles cu totii ca au aceasta putere), toate eforturile de marketing directionate doar in aceasta zona au fost in van.
  • Mii-le de fani si like-uri nu valoreaza, in majoritatea cazurilor, mai nimic atunci cand vorbim de conversie sau up-sell. Conteaza mult mai putin cei zeci de mii de fani  Facebook decat o baza mai mica de date calificata direct pe site-ul business-ului.
  • O campanie de marketing si comunicare online in care se ia in considerare doar Facebook-ul va restrange substantial target-ul initial oricare ar fi el (mai putin daca se urmareste doar atingerea utilizatorilor retelei!).
  • O parte esentiala din succesul oricarei strategii sta in intelegerea obiectivelor dar mai ales a target-ului (care poate nu e pe Facebook, sau daca e, nu vrea sa vada produsul sau serviciul clientului acolo). Pentru unele business-uri nu este nevoie de dezvoltarea de actiuni pe acesta retea.

Este  important ca orice business sa fie si online, dar nu doar acolo. Online-ul este o parte importanta a mixului de marketing dar neglijarea celorlalte medii se va reflecta clar in rezultate.

In aceeasi idee sa nu uitam nici o clipa ca asa cum nu toata lumea este pe Internet (intr-adevar aici exista posiblitatea abordarii pietei globale mult mai usor, dar nici la acest nivel Internetul nu isi poate asuma cu aroganta faptul ca toata lumea ar fi online), nici toti Internautii nu au cont de Facebook .

 

 

Be Sociable, Share!

    Tags: , ,

    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *

    You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>