#prforum12

Dupa ce am reusit sa trec de complexul blogger-ului care nu si-a luat laptop-ul cu el la un eveniment de o zi intreaga si nici nu se agita sa faca live blogging de pe telefon desi a primit o invitatie oficiala la eveniment direct de la Manafu (multumesc tare mult, Cristi !), mi-am dat seama ca de fapt tot ceea ce vreau sa fac este sa ascult cu atentie, sa imi notez detalii si sa stau sa decantez un pic intreaga zi inainte sa ma apuc sa imi scriu impresiile. La urma urmei cine si-a dorit cu adevarat sa afle in direct ce se discuta acolo era in sala si cine nu a reusit sa ajunga avea de ales dintre zecile de twitt-uri #prforum12 si post-uri de pe Facebook sau blog-urile care au transmis in timp real tot ce s-a intamplat  (energia Andressei de a transmite in direct pentru cei interesati a fost  de apreciat si chiar m-a coplesit la un moment dat).

Prea multa maculatura cadou

Singurul lucru la care nu ma asteptam la acest eveniment a fost uriasa cantitate de maculatura venita in mapele/pungile de eveniment. Cred ca aceeasi cantitate de informatie ar fi fost mai eficient si mai cu efect livrata prin intermediul unui USB, unui email de follow-up cu link-uri sau pur si simplu prin expunerea materialelor promotionale la un stand. PR Forum a fost un eveniment de o zi, cu numeroase modificari ale salii, la care, daca nu esti fripturist (… am decis la SMS Bucuresti ca piscotarii apartin doar online-ului) nu ai de ce sa cari o asemenea cantitate de materiale promotionale dupa tine. Si cred ca nici acasa sau la birou nu au ajuns multe. Unele prea mari, altele prea grele… De ce toata acesta risipa de bani intr-o lume 2.0? Eu una nu sunt  interesata de produse personalizate dar am trimis informatia mai departe catre cunoscutii care au nevoie. Credeti ca am tarat vreun catalog dupa mine ? Le-am dat link. Ca atunci cand ninge :)

 

Real Challenges

Prima dezbatere din program mi-a placut cel mai mult. Poate si pentru ca mix-ul de invitati din panel a permis o discutie animata si interesanta (din cate imi amintesc :) )

 

New Trends, new ideas

Impresionanti invitati, prezentari previzibile: corporate and politicaly correct. Pentru cine nu arunca un ochi la ce se intampla in afara tarii sau nu are ocazia sa lucreze pe proiecte mari, e important de stiut ca lucrurile pe care le-au povestit oamenii aia acolo, se intampla si cam asa ar trebui sa se petreaca si la noi.

Mi-a placut foarte mult indemul lui Jon AaronsBe creative with other people ideas”. Pe scurt, viziunea si atitudinea pot face diferenta. Nu trebuie sa reinventezi roata ci doar sa te uiti in jurul tau si sa vezi lucruri pe care altii nu le vad.

Apoi mi-a tresarit inima si am strigat pe Twitter cand Simon Shaw, Creative Director la Exposure a  luat cuvantul.

Intelesesem eu intial cum ca cineva in Universul asta a inteles importanta prezentei unui creativ (macar unul mic si stingher daca nu un departament intreg) in componenta unei agentii de PR. In scurta discutie pe care am avut-o cu Simon la pauza de cafea, am realizat de fapt ca sunt un grup mai mare cu tot felul  de companii care se outsource-aza reciproc si ca el e seful unui departament care lucreaza si pentru alte zone in afara de PR. Un pic de dezamagire fata de visele mele, mai ales ca, din punct de vedere al eficientei financiare, este mai logica structura pe care mi-a infatisat-o.

Cu toate acestea eu tot indemn companiile de PR ca macar sa accepte consultanta de la boutiq-uri de creatie atunci cand au cate un proiect. Credeti-ma, o combinatie intre un insight reusit care defineste un concept unic, tactici bine executate si good networking este mixul care va tine PR-ul la suprafata in urmatorii ani in lupta cu agentiile full service. Iar PR-stii nu au timp sa fie creativi (si o spun extrem de realist si respectuos  si cu cele mai bune intentii).

 

Creativity  in PR, Blogger Relations si Brand Communications

In partea a doua a evenimentului nu am reusit sa trag cu ochiul si urechea decat la 3 din cele 5 sesiuni. La Creativity in PR am asistat la prezentarea unor studii de caz interesante prezentate de invitati dar parte din campanii mai complexe, care au dus inevitabil in zona digitala. Absolut de acord sa fie prezentate, mai ales ca eu cred ca momentul in care PR-ul trebuia sa iasa din cutiuta lui si PR-istii sa isi schimbe mindset-ul a fost acum ceva multi ani, cand regulile de baza ale PR-ului nu s-au schimbat dar au trebuit adaptate la noul mediu.

La Blogger Relations au fost discutii interactive si prezentari ale unor proiecte facute cu pasiune si care au succes: fotounion, designist.ro, printreranduri.eu,dar parca prea putini oameni in sala, ceea ce m-a facut sa ma intreb daca nu cumva PR-istii nostri sunt inca departe de 2.0. si nu sunt interesati de importanta si complexitatea subiectului (oricum putini au blog).

Sala era plina la Brand Communications dar cum nu am reusit sa gasesc ceva mai mult decat concepte si cifre pe care le tot aud de ceva ani (cei drept bine si frumos prezentate) mi-am permis sa ma retrag.

Nu am mai ajuns la Measuring Online PR, dar se pare ca a fost sesiunea care a tinut cel mai mult oamenii in sala la discutii. Un lucru bun si oarecum previzibil atat din punct de vedere al subiectului dar si al speaker-ilor. PR-ul are in continuare problema masurarii activitatii si cumva incearca sa inteleaga cum si daca o pot rezolva online dar, din pacate, acolo lucrurile stau putin mai complicat la nivel de implementare pentru cei care nu  s-au adaptat /updatat la noua era si nu inteleg  sau nu experimenteaza/ exploreaza la deplina sa valoare acest mediu.

 

Speakerii

Poate principalul motiv pentru care am stat lipita de scaun intreaga zi au fost speaker-ii. Am o adevarata placere sa ascult oamenii la aceste evenimente. Cred ca 90% din perceptia mea asupra unui brand se confirma atunci cand urmaresc unul din purtatorii sai de cuvant. Oricat de mult as simpatiza compania sau proiectul, un discurs timorat, prost structura, inchis sau fad, un speaker emotiv, balbait sau fara suflu, ajuta la o puternica scadere a gradul de simpatie sau chiar la dezvoltarea unei antipatii.

De la oamenii care ar putea sa nu spuna nimic interesant (oricum au mereu ceva de spus si fara ppt-uri dupa ei) si pe care tot i-ai asculta cu placere pentru ca au o carisma aparte si se simt  in elementul lor acolo, in fata tuturor (Vlad Petreanu, Chinezu, Bogdana, Sorana etc), la cei care isi prezinta rezultatele muncii lor si simti in cursivitate, structura si detalii ca au fost acolo de la inceput la sfarsit cu trup si suflet (Alex Negrea, Catrinel Burghelea – Image PR, Bogdan Teodor Olteanu, Mircea Tomescu –  Graffiti PR, Catalin Tenita etc)  si pana la cei experimentati pe care anii de prezentarii si –au pus amprenta (Karl Heinz Heuser, Jon Aarons, Simon Shaw, Emmanuel Goedseels etc ) acest eveniment m-a tinut acolo, in sala, ascultand cu placere.

 

DE RETINUT

Privesc evenimentele de tip PR Forum sau SMS ca si modalitati de socializare, de schimb de opinii pe diverse teme si trend-uri din industrie.  Pentru ca in general cei prezenti sunt activi in domeniile respective pe intreg parcursul anului si isi cunosc munca unul altuia, isi citesc blogurile, se mai intalnesc si mai discuta (probabil unul dintre motivele pentru care este o  interactiune scazuta din partea salii: cine stie despre ce e vorba nu mai are ce sa intrebe sau discuta la pauza si cine e pe dinafara oricum nu stie ce ar vrea/putea sa intrebe).

Daca vii total pe dinafara de subiect si te astepti sa ai vreo revelatie sau vrei sa inveti cum se fac lucrurile de la A la Z ca la scoala, cred ca vei fi dezamagit. Speakerii spun, in general, lucruri basic si de bun simt si sunt destui de putini cei care vin cu prezentari structurate, cu cifre si studii de caz interesante (la nivel de desconspirare de buget, ROI etc).

Pentru a invata cu ce sa mananca domeniul care te intereseaza si in mod deosebit cum poate fi el aplicat cu succes pentru business-ul tau,  poti sa apelezi la aceeasi oameni in calitate de consultanti, sa participi la workshop-uri sau sa pui mana sa te documentezi si sa experimentezi in practica.

Trebuie inteles ca o mare parte din oamenii prezenti la aceste evenimente isi castiga existenta din consultanta (strategie, actiuni etc) pe care o fac dupa ce inteleg exact toate detaliile problemei (strategia de business, obiectivele si target-ul clientului).

Ceea ce inseamna ca nu e ok si nici normal, ca tu, participant la forum, sa te adresezi unui speaker in sesiunea de intrebari cu rugamintea de a-ti recomanda ce fel de actiuni creative de PR s-ar potrivi pentru banca pe care o reprezinti. Pentru asta se petrece ceva timp analizand o multime de detalii despre banca asta a ta si tot pentru asta se plateste (si nu doar un bilet la conferinta).

 

Be Sociable, Share!

    2 comments

    1. si eu am remarcat-o pe tipa de la banca pe post de exemplu de Asa Nu, si mi s-a parut chiar amabil ca nu i s-a raspuns, scurt, Hire us and find out! :))

      • da, am vazut. cred ca mai toti din sala au avut acelasi gand (macar consultantii si oamenii din agentii :) eu stateam chiar in spatele ei si nu m-am putut abtine sa nu spun cu voce tare ca pentru asta ar trebui sa plateasca. dar cred ca era prea concentrata si m-a ignorat. nu putem sa o acuzam ca a incercat, totusi :)

    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *

    You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>