PR Conferences FEIEA

La invitatia Sabinei Cornovac, m-am infatisat pe 29 martie la Internal Social Media Workshop. Cum FEIEA nu imi spunea foarte multe (auzeam pentru prima data de ei), recunosc, am fost atrasa de subiectul conferintei: Social Media ca instrument de comunicare interna si de numarul mare de speakeri straini prezenti in program.

Cu toate ca evenimentul a avut ca invitati experti internationali din Marea Britanie, Germania,  Elvetia, Cehia, Slovenia, Portugalia si Italia, pot sa declar cu mana pe inima ca de departe cea mai  mare surpriza placuta a zilei pentru mine a fost o romanca prezenta ca si speaker.

Ce este un comunicator intern?

I-as spune simplu si romaneste: struto-camila! Dar ar fi nepoliticos si nu am nici un motiv sa am un discurs tendentios pe acesta tema. Din pacate m-am obisnuit atat de tare cu nenumaratele denumiri sub care se regasesc functiile profesionistilor din aria mea de expertiza (datorita imposibilitatii incadrarii juste intr-una sau alta dintre meseriile consacrate) incat nu ma mai surprinde nimic.

Asadar, pentru a nu stiu cata oara in ultima vreme, am fost prezenta la un eveniment care aborda o tematica legata de o functie rar intalnita sau recunoscuta: omul de comunicare interna. O alta arie de expertiza care ar trebui sa fie acreditata, studiata, cunoscuta si respectata pentru ca poate contribui enorm la dezvoltarea unui business si care este lasata in continuare undeva la granita intre diverse departamente, specializari sau profesii.

Anthony Francis (Director Comercial Ipadio, UK) a insistat asupra ideii ca in  nu putem vorbi despre specialisti in ariile emergente  de comunicare digitala. Asta pentru ca regulile de baza sunt neschimbate de ani de zile. Dar tocmai pentru ca noile arii presupun invatare, descoperire si  inovatie continua, putem vorbi despre oameni cu un set de soft skill-uri aparte.

Poate ca acestea a fost si motivul pentru speakerii proveneau din domenii destul de diferite: oameni de comunicare, economisti, contabili, itisti etc)

 

Deci ce fel de calitati sau functionalitati ar trebui sa indeplineasca un communicator intern cu acte in regula? Steve Doswell (Presedinte FEIEA, UK) propune: facilitator al “conversatiei corporatiste”, executive coach, community manager, project manager, agnet al schimbarii, creator de mesaje cheie, omul cu stirile din firma.

„Desi se va afla in continuare la intersectia dintre relatii publice, resurse umane, jurnalism, managementul schimbării si dezvoltare organizationala, comunicarea internă isi va cristaliza un set de competente proprii. Pe fondul declinului publicatiilor tiparite, deja se observ  o intensificare a dialogului generat de retelele sociale care a condus la aparitia unei noi functii, cea de Community Manager“, a explicat el in deschiderea evenimentului.

Nimic nou- angajatorii nu se omoara dupa retelele sociale

Massimo Greggia (Consultant si Membru  al Board-ului ACSI, Italia) a adus in discutie cateva motive pentru care Social Media nu este privita cu ochi buni de angajatori: angajatii petrec in medie 1 din 6 minute pe retelele sociale la munca. Motiv suficient de bun pentru ca  Facebook-ul si Youtube-ul sa se afle in topul blacklist-urilor corporatiste.

Se pare ca timpul mediu petrecut pe Facebook intr-o luna de angajati este de 7 h. Adica o intreaga zi de munca ! Tu ai vrea ca oamenii tai sa munceasca cand sunt in timpul orelor de program, nu? Evident ca ai vrea.

Totusi, solutia nu este interzicerea accesului la aceste retele ci incorporarea lor in cultura organizationala astfel incat sa aduca beneficii colaterale pe termen lung. Oricat de scortos a sunat, politicile de social media pentru angajati si o buna strategie de  internal social media iti poate transforma angajatii in ambasadori de brand sau valoroase santinele la nevoie.

#deretinut

Am ramas placut surprinsa de calitatea prezentarilor, a subiectelor si unghiului de abordare din partea unora dintre invitati. Cel putin doua dintre ele le-am gasit debordant de sincere si pline de invataturi utile. Chiar m-au facut sa privesc altfel unele lucruri.

De la Pascal Lorenzini (Director Publicatii si Comunicare Interna,Swiss Post, Elvetia) am aflat despre digitaly homless people sau offline employees (angajatii neimplicati in zona sociala digitala). A avut o prezentare frumoasa si sincera, s-a simtit ca a fost implicat de la un capat la altul in proiectul despre care ne-a vorbit si  totul a fost facut ca la carte. Cred ca iti trebuie curaj sa recunosti ca ipotezele studiului/experimentului tau sunt gresite dar ca poti invata ceva si merge mai departe si ca Social media nu va schimba cultura ta organizationala peste noapte. Si mai cred ca e mare lucru ca ditamai compania sa experimenteze aceasta zona inca din 2007 (poate putin cam prea devreme). Prezentarea lui o gasiti aici.

Desi nu neaparat legata de tema conferintei, prezentarea lui Joao Duarte (CEO si fondator, YoungNetworks, Portugalia) a continut/sintetizat  toate realitatile de bun simt pe care orice om de advertising, comunicare (PR), marketing sau sales (ma rog, cam orice om) ar trebui  sa le afle/constientizeze macar o data in viata. Din pacate nu am reusit sa o gasesc online asa incat va trebui sa ma credeti pe cuvant.

Asadar

Acesta a fost unul dintre putinele evenimente unde chiar s-a respectata timpul alocat discursului fiecaruia. Din pacate pentru prezentarile extrem de interesante expuse pe fastforward dar si pentru cele absolut anoste care au parut ca nu se mai termina.

Concluzia generala a tuturor prezentarilor, satisfacatoare pentru orgoliul meu cel putin, a fost ca vechile reguli de PR nu s-au schimbat si trebuie luate in considerare in continuare in era digitala.  In plus s–a vorbit mereu despre target si obiectiv (care determina mesajul si canalul cel mai potrivit intr-o lume in care continutul este rgee), componentele vitale ale strategieie de care trebuie sa tii cont mereu. Lucru rar intalnit in multe discutii de PR din Romania. Dar si despre importanta majora a monitorizarii, masurarii, evaluarii fiecarei actiuni intreprinse.

In aceeasi linie s-a vorbit cu lejeritate si normalitate despre trial and error pentru ca nu exista o formula magica. Am recunoscut in multi dintre speakeri oameni care invata constant si evolueaza intelegand ca se poate gresi atata vreme cat inveti ceva din asta (din nou o lectie pe care nu o intalnesti la tot pasul in mentalitatea romanesaca)

Be Sociable, Share!

    Tags: , , , ,

    1 comment

    1. Andreea, multumim pentru apreciere si feed-back! Te asteptam si la urmatoarele evenimente!

    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *

    You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>