Pentru Facebook nu conteaza cati prieteni ai si nici ce postezi!

Brand-urile prezente pe Facebook nu ar trebui sa fie acolo doar pentru ca se striga catalogul si nu vor sa adune absente. Rolul  unei investitii  de timp pentru gestionarea prezentei pe platforma este obtinerea unor rezultate. Iti doresti ca fanii, prietenii sau membrii grupului tau sa descopere in fluxul de stiri informatiile pe care le oferi si sa le recomande mai departe.

Exista cateva motive pentru care prezenta pe Facebook (cont, pagina, grup) nu iti aduce rezultatele dorite:

  1. Ai putini prieteni, fani sau membrii ai grupului care, colac peste pupaza, isi verifica rar fluxul de noutati.
  2. Actualizarile tale sunt prea putin relevante sau interesante pentru a interactiona cu ele sub orice forma.
  3. Pur si simplu nimeni nu iti vede actualizarile in fluxul de stiri.

Sa stabilim o data pentru totdeauna ca nu conteaza ca ai 10 000 de prieteni sau fani. Ei sunt, cel mai probabil prieteni cu inca multi altii si fani ai multor pagini. NU VINE nimeni zilnic sa vada ce ai mai scris tu pe wall, unii habar n-au ce sunt alea update-uri si nu vrei sa ii asasinezi cu mesaje directe zilnic (ba chiar Facebook-ul pedepseste asemenea comportamente abuzive). Si atunci la ce te ajuta gloata de „suporteri virtuali”? Ce castigi daca ai multe conexiuni pe Facebook si continut interesant daca ei nu il vad?

Daca pentru primele doua probleme s-au scris terra de recomandari legate de cum le poti rezolva si exista suficienti consultanti capabili care te pot ajuta sa le faci cum trebuie, ultimul motiv nu parea atat de important pana de curand.

Facebook ofera utilizatorilor sai doua fluxuri de informatii (noutati): TOP NEWS si MOST RECENT.

Daca intram in zona de MOST RECENT vom regasi toate postarile din reteaua noastra Facebook (actualizari de status, post-uri ale paginilor carora le suntem fani etc) – in general, acest flux inseamna  o cantitate uriasa de informatii pentru un utilizator activ de Facebook (in medie, un utilizator are 130 de prieteni!).

TOP NEWS insa, este este fluxul de informatii afisat implicit la accesarea contului si in acelasi timp zona in care orice brand prezent pe Facebook isi doreste sa ii apara actualizarile

Aceasta zona reprezinta  modalitatea prin care Facebook incearca sa filtreze continutul fluxului de informatii astfel incat acesta sa fie relevant pentru utilizator.Pentru a determina ce intra in acest flux, Facebook foloseste un algoritm propriu: EdgeRank .

Pentru  Facebook, un edge inseamna orice interactiune a unui utilizator cu un continut din retea (like, share, comentariu etc) sau crearea de continut in sine (actualizari, post-uri).

Conform declaratiilor oficialilor retelei (facute la f8 anul trecut), Edge Rank-ul oricarei interactiuni de pe Facebook este influentat de 3 lucruri: afinitateta dintre creator si utilizatorul care vede informatia, timpul de edge creat (like,share,comentariu) si momentul cand edge-ul a  fost creat.

O definitie mai simpla a EdgeRank-ului ne-o dau cei de la TechCrunch: „sansele ca un edge sa apara in fluxul tau de stiri cresc daca oamenii din reteaua ta au interactionat cu el recent”.

O concluzie se desprinde destul de clar: spre deosebire  de Google, care pune pret pe relevanta continutului si link-uri catre acesta, pentru Facebook conteaza interactiunea si implicarea utilizatorilor.

Sa ii dam, deci,  retelei, ceea ce pretuieste pentru ca vom primi in schimb vizibilitate.

Poate ca d’abia acum conceptul de viral trece proba de foc, desi mi-e greu sa cred ca cei care cer agentiilor si „un viral” la pachet vor intelege ceva mai departe. Sa nu avem doar continut relevant ci incitant, sa interactionam cu cei care au ales sa ne devina prieteni sau fani si sa le dam motive sa vrea sa interactioneze cu noi, sa postam nu pentru ca trebuie sa punem  in rapoarte un numar de post-uri ci pentru ca avem ceva interesant de spus lumii, sa terminam cu mediocritatile si sa incepem sa fim creativi.

Be Sociable, Share!

    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *

    You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>