orice business trebuie sa fie si online – 4 motive serioase

Exista inca manageri sau antreprenori care nu acorda incredere mediului online. Ba mai mult, ii intorc spatele hotarati si indiferenti. In cele mai multe cazuri sunt oameni care gestioneaza cifre grele in industriile in care activeaza dar care au ramas suspendati undeva departe de valul noilor tehnologii si puterea acestuia. Ei nu inteleg despre ce este vorba si nu sunt dispusi sau nu au timp sa descopere, sa invete nimic despre noul canal de comunicare.


Care e treaba cu Internetul asta si ce avantaje poate aduce el business-ul meu? Este principala nedumerire exprimata mai mult sau mai putin direct de acestia.


Mai departe de numerele impresionante (peste 2 miliarde de utilizatori de Internet la nivel global  si aproape 8 milioane in Romania), exista 4 adevaruri care subliniaza importanta vitala a acestui mediu pentru orice business.

1. INTERNETUL VINDE…

… prin intermediul platformelor ecommerce si nu numai. Costurile de dezvoltare, implementare si management ale unui business sunt mult mai mici (nu dispar dar scad foarte mult)decat ale unui business offline. Cateva click-uri si produsul a plecat catre consumator. Se plateste prin card, PayPal, sms, ramburs, OP etc. Piata se largeste – poti chiar sa vinzi in intreaga lume, nu doar celor care iti trec pragul magazinului.

In 2010 peste 50% din utilizatorii de Internet din Romania cumparasera deja ceva online si 41% dintre ei faceau asta cel putin o data la 3 luni.

Later edit Intamplarea face ca EcoTIM-ul de anul acesta sa aduca cifre noi.. Ovidiu Sirb face live blogging si are date proaspete.

2. PRESA SI CITITORII EI SUNT ONLINE

• Jurnalistii (si nu vorbesc aici doar de generatia de jurnalisti de desktop) apeleaza la Internet pentru a-si prelua o parte importanta din informatii. Un studiu dezvaluie ca primul lucru pe care il fac 61% din jurnalistii americani atunci cand incep sa lucreze la un nou subiect este sa caute pe Google. Ce-a de-a doua lor sursa de informare fiind Wikipedia, enclopedia online creata prin UGC- user generated content (lucru care sincera sa fiu ma sperie un pic).

• Majoritatea jurnalistilor au bloguri proprii unde opiniile proprii nu le mai sunt limitate de simpatiile vreunei publicatii, iar influenta si puterea brand-ului personal cresc o data cu expunerea intr-un mediu care permite interactiunea in timp real.

• Traficul online al multor ziare depaseste numarul de copii vandute offline (statistici usor de verificat pe BRAT si SATI) . Avantajul suprem al mediului online fiind puterea de analiza a acestui trafic (de unde vine, care sunt subicetele cele mai citite, comentate, impartasite).

3. COMPETITORII SUNT ONLINE…

…. si fie ca folosesc noul mediu in campanii punctuale, doar pentru a asculta sau pentru a se promova sau integrat in mixul de marketing si comunicare, ei beneficiaza de toate oportunitatile pe care acest canal le ofera. Un simplu search pe Google si rezultatele afisate pot clarifica foarte usor acest aspect. Si daca nu sunt acolo competitorii, inseamna ca business-ul lor va fi primul care va profita de interactiunea cu 8 mil de utilizatori activi din Romania.

 

4. CLIENTII SI POTENTIALII CLIENTI SUNT ACOLO

• Sa incep cu 8 milioane de utilizatori activi de Internet in Romania la o populatie de 19 milioane? :)

Intrebati care este forma de advertising in care au cea mai mare incredere, 90% din cei chestionati au spus ca este vorba despre recomandarile din partea celor pe care ii cunosc. Corelam aceasta cifra cu ideea ca Internetul este mediul unde fiecare se poate exprima liber si in timp real (blog, retele de socializare, forum-uri etc) dar si cu cea mai des intreprinsa activitate online – search (92% din cei chestionati). E usor de inteles ca oamenii activi online vor cauta informatii despre produsul sau serviciul pe care doresc sa il achizitoneze iar daca printre rezultate se numara recomandari din partea unor cunoscuti sau oameni in care au incredere, sansel de achizitie cresc pana aproape de 100%.

 

4 realitati si niste cifre (nu foarte actuale dar orientative) dar care au un impact asupra oricarui business si care cred ca pot fi folosite in orice argumentare in fata managerilor sau antreprenorilor care nu acorda incredere mediului online (indiferent ca sunt la conducerea unei multinationale, sunt producatori de grau sau miere de albine).

Be Sociable, Share!

    2 comments

    1. uite cifre si-mai-cifre: http://www.orlando.ro/2012/02/03/constatarea-diminetii-4/comment-page-1/#comment-360133 luate chiar de la mama cifrelor, aka INS.

      deci la punctul 4) este vb de 4 mil, nu 8. as zice jeo.

      related: mmmoor de curiozitate din cei 4.7 mil FB fani cati are http://www.facebook.com/Inna cati sunt .ro?

      M

      • Vorbeam de utilizatori de internet activi in Romanaia per total nu doar pe retele. Ceea ce inseamna ca suntem de acord:)

    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *

    You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>