o imensa… tristete

Primesc zilnic pe mail un numar impresionant de comunicate, nu doar de la oamenii din agentii si companii ci mai ales de la site-urile de profil. E drept ca, fiind cele mai multe,  pe cele de la comunicatedepresa.ro (un site pe care il plac de la inceputurile sale si il admir pentru evolutie) le scanez rapid si doar daca titlul imi atrage atentia, le deschid.

Nu stiu despre altii dar eu sunt mereu uimita de subiectele pe care aleg unele companii sa le  publice in acest format si cel putin o data pe zi ma amuza copios cate un comunicat scris dupa reguli numai de ei stiute (chiar imi propusesem sa fac o serie de post-uri pe aceasta tema). Astazi insa am descoperit in inbox un comunicat care initial a reusit sa imi atraga atentia. Subiectul era: “o imensa tristete” si trebuie sa recunoasteti ca si pe voi v-ar fi facut curiosi. Dar dupa ce l-am citit m-a revoltat. Eu inteleg ca uneori nu ai ce sa comunici si trebuie sa te legi de orice eveniment sau brand mai puternic decat al tau ca sa atragi atentia, dar totul are niste limite.

Desi e public, am ales sa maschez numele si brand-urile implicate.

 o imensa trstete 2

Asadar subiectul este trist si dureros. Si trecand peste faptul ca nu gasesc a fi necesara trimiterea unui comunicat pe aceasta tema catre baza de date a unui site de profil (unde sunt abonati nu doar jurnalisti ci si oameni din companii, liber profesionisti etc), pot sa inteleg ca este un gest facut in memoria unui om minunat. Toate relativ in regula pana acum.

Problema mea (etica si morala) este reprezentata insa de ultimul paragraf, a carui prezenta nu o pot jutifica in context decat ca o incercare si mai trista si lipsita de sens de promovare a editurii respective.

Serios acum, chiar este nevoie sa trimiti un comunicat de presa in care sa anunti ca nu vei mai trimite newslettere o perioada pentru ca a disparut un om, accentuand acest subiect inca din titlu pentru a-l face mai interesant ? Daca vrei sa imi spui ca e de neinlocuit persoana respectiva (adica nu vei gasi in timp util pe altcineva si nici altcineva din companie nu se pricepe sa trimita un newsletter, desi la comunicate vad ca nu e o problema) cred ca poti gasi o alta formulare in care sa nu te legi de Bookfest si nu iti promovezi site-urile cu nerusinare intr-o asemenea situatie. Sau poate privesc eu situatia prea drastic si unii oameni simt nevoia de a-si manifesta o imensa tristete in cele mai ciudate si exchibitioniste moduri cu putinta.

Be Sociable, Share!

    Tags: , ,

    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *

    You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>