Incearca Facebook Ads

Mai departe de a fi doar simple canale de publicitate online, ad-urile pe retele precum Google AdWords sunt importante zone de comunicare. Asta pentru ca succesul unei asemenea campanii este determinat nu doar de cuvintele cheie alese si maiestria optimizarii ci si, intr-o foarte mare masura, de mesaj (copy) si landing page (de multe ori ignorat, acest element al campaniilor este inlocuit cu link-ul catre prima pagina a site-ului respectiv).


In ultimii ani, eficacitatea clar demonstrata a sistemului AdWords a facut ca majoritatea companiilor sa aloce bugete din ce in ce mai importante in reteaua de publicitate Google. Unele companii doar ce descopera sistemul, altele au avut rezultate de succes si poate cateva au avut  experiente nefericite si  l-au abandonat, pierzandu-si increderea in sistemele de tip PPC/PPA. De cele mai multe ori, campaniile AdWords nereusite sunt doar rezultatul administrarii campaniei de catre un necunoscator. Pe scurt, o intreaga structura de business s-a dezvoltat cu acesta ocazie in jurul administrarii si optimizarii campaniilor AdWords de catre specialisti, pastrand focusul asupra serviciului care conecteaza eficient si ieftin zona de business cu potentialii clienti.


Redirectarea bugetelor in zona AdWords este mai puternica in ultima perioada datorita contextului economic dar si datorita necunoasterii a multor altor alternative viabile oferite de piata de publicitate online.


Exista nenumarate modalitati de a face publicitate online: bannere, AdWords, Ad-uri pe retele sociale, publicitate contextuala etc. Cu toate acestea, succesul unor campanii pe unul dintre aceste canale nu demonstreaza neaparat valoarea canalului respectiv ci doar eficacitatea sa intr-un caz punctual. Pentru tine, valoarea modalitatii de promovarea alese este maximizata prin identificarea corecta a canalului in functie de obiectiv si public tinta, precum si de adaptarea corecta a mesajului transmis.


Nu paria pe bannere sau Adwords doar pentru ca toata lumea o face. S-ar putea ca in cazul tau sa functioneze mult mai eficient un comunicat de presa sau reclamele contextuale. Si ca sa fii sigur de succesul campaniei, apeleaza la un specialist pentru sfaturi si mai ales implementare. Da, mecanismele par simple si sunt extrem de explicite in documentatii, dar niciodata nu vor inlocui experienta.


Cel mai bun exemplu sunt sistemele de publicitate pe retele sociale. Odata cu revolutia social media, si-au facut aparitia si serviciile de publicitate proprii platformelor de socializare: Facebook Ads, Linkedin Ads etc.


Aduc mai jos cateva dintre principalele argumente in favoarea utilizarii acestora.

4 motive sa incerci Facebook Ads


1. Facebook are „acoperire”
Cu peste 500 de milioane de utilizatori activi la nivel global (acum sunt peste 1 400 000  conturi din Romania active in retea), Facebook este, asa cum stim cu totii, reteaua sociala care se apropie cel mai rapid de „acoperirea” pe care o ofera Google Search in acest moment.


2. Facebook-ul targeteaza oameni, nu cuvinte cheie
Sau targeteaza in primul rand oameni si apoi cuvinte cheie. Datorita specificului platformei, Facebook-ul permite o targetare mult mai complexa din punct de vedere demografic. Acest lucru face ca platforma de Ads Facebook sa poata fi  incredbil de specifica  si prin urmare ad-ul sa aiba o puternica relevanta pentru cel care il vede.


Adwords-ul este un sistem care permite targetarea bazata doar pe cuvinte cheie, in speranta ca profilul celor care creeaza cautarile se va potrivi cu cel al posibilului consumator dorit de companie.


3. Ad-urile pe Facebook au o componenta sociala
Deoarece sistemul de publicitate este proprietar platformei, permite identificarea si exploatarea comportamentului utilizatorilor retelei, adaugand astfel dimensiunea sociala campaniei tale. Daca, de exemplu, cativa din prietenii tai sustin pagina de Facebook a unui brand, ad-ul brand-ului respectiv care ti se afiseaza iti va spune acest lucru. Aceasta recomandare indirecta din partea unor cunoscuti creste eficacitatea mesajului. Nenumarata studii recente subliniaza puterea si credibilitatea unui produs promovat prin recomandarea de catre prieteni/cunostinte.


4. Competitia este mult mai mica in acest moment pe Facebook.
Sistemele de publicitate ale retelelor sociale pot fi inca considerate aproape necunoscute. Mai ales daca le raportam la incredibila popularitatea a AdWords, sistem in care, tocmai din acest motiv, afisarea reclamei in zonele dorite poate fi o adevarata provocare. Cele mai importante cuvinte sau subiecte au sute sau mii de companii care liciteaza puternic pentru a obtine impactul dorit.


In acest caz, cu un efort mult mai mic, eficienta financiara a unei campanii pe Facebook Ads  poate fi net superioara celei pe Adwords. Bineinteles ca aceasta situatie nu va dura la infinit. Competitia va creste si o data cu ea si CPC-ul (Cost Per Click).
Be Sociable, Share!

    Tags: , , ,

    1 comment

    1. Foarte bun articol, felicitari!
      Cu ocazia asta mi-am amintit sa mai adaug o reclama in FB. Deci, merci de reminder :)

    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *

    You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>