Cum sta treaba cu PINTEREST

Intr-o lume in care cuvantul este rege, si-a facut aparitia de ceva timp o platforma care beneficiaza de pe urma comoditatii, orgoliul si personalitatii utilizatorilor, pentru a duce mai departe si continutul putin neglijat pana in acest moment de pe Internet: foto/video.

Intr-o lume in care ne luptam de ani de zile sa cream, optimizam si sa inovam in zona de continut pentru a fi relevanti, Pinterest a decis sa ne simplifice viata.

Source: google.rovia Andreea on Pinterest

 

Prima data cand am intrat pe retea nu m-am putut abtine sa ma gandesc cat de simpla a fost idea de la care a pornit. Creatorii ei nu au facut decat sa beneficieze de clasicele bookmarks, eliberandu-le prin componenta sociala si respectul fata de comoditate, dand inca o data utilizatorilor puterea de a se exprima liber si subiectiv, de a se contura prin raport cu preferintele lor in diverse arii de interes general si de a-i descoperi pe ceilalti prin aceeasi metoda, dar nefortandu-i sa fie creativi.

 

PINTEREST – ce este?

Pinterest este o retea sociala menita sa conecteze oamenii din intreaga lume prin lucrurile pe care le gasesc interesante. Platforma permite utilizatorilor sa colectioneze, impartaseasca, administreze si descopere imagini si video-uri prin intermediul PIN-urilor, fie prin incarcarea lor de pe propriile calculatoare,  fie direct de pe web.

 

Ca orice retea care se respecta, PINTEREST are propiul jargon

Daca la Twitter intalnim hastag-ul si RT (retweets) iar Facebook-ul a inventat notiunea de Like, Pinterest pune la dispozitia utilizatorilor toate aceste instrumente, accentul fiind pus pe ideea de share. Regasim asadar noi termeni specifici:

PIN – o imagine sau un video adaugat in contul Pinterest (fie de pe alt site, cu citarea automata a sursei si link catre ea, fie direct de pe dispozitivul utilizatorului). Foarte asemanator cu un bookmark, fiecare PIN aduce in profilul utilizatorului doar imaginea sau video-ul dorit a fi marcat, retinut, impartasit si link-ul catre sursa originala a acestora.

PINBOARD/BOARD – un set de PIN-uri pe aceeasi tema

PINNING – actul de a impartasi vizual PIN-uri

REPIN – repostarea unui PIN deja existent pe BOARD-ul propriu

BUTON PINIT – buton care poate fi adaugat pe orice site pentru ca utilizatorii sa poate adauga imagini sau vido pe BOARD-urile lor in mod eficient

PINNER – utilizator al platformei

 

Cum poti accesa PINTERST?

Ca in cazul oricarei platforme noi, cel mai bine este sa iti faci un cont si sa te joci pana cand iti dai seama daca iti place sau nu. Cum inca functioneaza pe baza de invitatie fie te ceri frumoas una direct pe site (invitatia de la ei vine destul de repede), fie apelezi la prietenii tai deja prezenti acolo, fie  accesezi direct conectandu-te prin contul de Facebook.

 

De ce sa iti faci cont Pinterest ?

Aduni acolo, online si oricand la dispozitia ta, ceea ce iti place, ce nu vrei sa uiti, ce vrei sa impartasesti cu altii, ce te defineste sau ce ai vrea sa te defineasca. Poti sa afli ce ii intereseaza pe prietenii tai sau oricare alti utilizatori ai retelei (categoriile sunt variate si destul de bine determinate), poti sa dai share atat pe BOARD-urile tale cat si pe alte retele sociale, ba chiar sa incorporezi orice PIN care iti place pe site-ul tau. Desi poti sa comentezi la orice PIN, cel mai frumos pentru toata lumea, cred, este faptul ca poti da like ( e atat de simplu sa iti exprimi opinia printr-un simplu click!).

 

De ce business-ului tau ar trebui sa ii pese de PINTEREST ?

  • Brand awarness. Suna desuet deja dar e adevarat si importanta. Daca vinzi online si pozele produselor tale se regasesc pe BOARD-urile din PINTERESET ai parte vizibilitate si recomandari dintr-un singur foc. Imaginile alea apar acolo pentru utilizatorilor le plac produsele tale sau le vor. E un fel de recomandare directa, simpla si de incredere.
  • Pinterest este o retea sociala eminamente vizuala si asta da pentru prima oara o valoare reala expresiei o imagine face mai mult decat o mie de cuvinte. BOARD-ul tau va trebui  sa sublinieze sub cele mai bune vizualuri sau fotografii povestea business-ului tau dar mai ales ideea unui lifestyle cu care sa se poate identifica usor. O data captata insa atentia si interesul, vizibilitatea si conversiile nu mai sunt o problema.
  • Primesti link-uri inapoi. Toate imaginile sunt insotite de un link catre sursa. Asta inseamna castig pe zona de SEO (nu am vazut sa aiba nofollow) si trafic pe site-ul tau. Si toti il vrem. Traficul.
  • Trafic de calitate. Pinterest a depasit in octombrie 2011 pana si Facebook-ul la vizualizari. O parte din utilizatori nu a ramas acolo, au mers mai departe pe link-uri ca sa afle mai multe despre produsele care le-au placut.
  • Esti mai simpatic. Poti construi povesti frumoase legate de produsele tale. Daca iti faci cont pentru afacerea ta, incearca sa nu devii enervant postand doar imagini cu produsele tale (chiar regulile de buna purtare ale retelei nu iti permit asta) dar poti sa le plasezi frumos intr-un context, intr-o poveste in imagini, sa definesti un stil de viata care sa se identifice cu cel al actualilor sau potentialilor clienti.
  • Interactionezi. Exista asa numitele BOARD-uri colective care sunt un excelent instrument pentru a interactiona cu ceilalti utilizatori, a organiza concursuri, a rasplati fidelitatea acestora, a primii feedback.
  • Restrictii aproape inexistente. Pentru ca au  o idee genial de simpla in spate, cei de la PINTEREST nu au multe restrictii ci doar cateva de bun simt pe care le regasim in codul de bune maniere ale site-ului. Citindu-le iti dai seama ca, de fapt ai mana libera sa te folosesti de ei spre binele afacerii tale, dar ca ai nevoie sa fii putin creativ ca sa reusesti.
  • Desi axat pe imagini si video-uri, cuvintele au inca valoare. Atunci cand urci o imagine sau un video nu e suficient sa te opresti aici. Cel mai simplu mod de a gasi ceea ce ii intereseaza pe utilizatori este acelasi ca peste tot pe Internet – cautarea in baza unor cuvinte cheie. Astfel incat descrierile optimizate nu ar trebui sa lipseasca.
  • Este disponibil si de pe telefon prin intermediul unor aplicatii dedicate.

 

La inceput opinia mea despre PINTEREST oscila intre faptul ca este vorba de o retea pentru oameni lenesi sau pentru exchibitionisti ai propriului lifestyle, o lunga lista de dorinte, o colectie de utilizatori wannabe sau un urias un oracol electronic. Petrecand insa ceva mai mult timp si studiind problema, am ajuns la concluzia ca este o platforma care imi merita toata atentia pe viitor. PINTEREST a invatat de la celelalte retele ce functioneaza si ce nu si a inteles ce au nevoie utilizatorii activi de Internet, dezvoltand astfel platforma care este viitorului social.

 

 

Be Sociable, Share!

    Tags: ,

    11 comments

    1. […] final, câteva link-uri de la bloggeri care au scris despre eveniment: Andreea Stan, Horea Badau, Andressa, Laurențiu Buică, Geamul deschis, Claudiu Ciobanu și Radu Oncescu . […]

    2. Il folosesc de ceva timp, cred ca vreo doua luni de zile, de aceea imi permit sa spun ca Pinterest inglobeaza cam ce este mai bun de la Facebook si Twitter, poate de asta si succesul! O alta parte faina este absenta altor activitati derivate, gen jocuri si aplicatii cum sunt pe Fb, ceea ce relaxeaza foarte mult atmosfera( detest cererile pentru jocuri si aplicatii pe Fb), dar cel mai important este ca Pinterest iti ofera acces foarte rapid la ceea ce-ti place tie, abia apoi la ceea ce le place ”urmaritorilor” tai si nu in ultimul rand la ceea ce te-ar putea interesa! Deci da, in concluzie Pinterest merita, cel putin pentru simplul fapt ca fotografiile gasite acolo valoreaza mai mult decat o mie de cuvinte, asa cum bine ai spus!

    3. Mie mi-a placut cat de bine surprinde Pinterest consumatorul din noi. Ala fanatic, cum erau „groupies” prin anii 70-80, de si-ar taia o mana pentru corporatia X si produsele ei.
      Ai acolo „Products I love” si „Books worth reading”, nu?
      Intr-o lume normala la cap, ar fi „Books I love” si „Products worth buying”. Ca mi-e si jena sa zic ca iubesc un produs si sa „pin” acolo. E stupid. In schimb, imi plac multe si le-as „pinui”.
      IMHO, big marketing mistake….

    4. ei, vad ca se pot schimba etichetele alea cum vrei.
      asta cu succesul ramane de vazut. monetizarea e cel mai greu capitol. Facebook a reusit (mai degraba iesind pe bursa…), Twitter abia-abia, MySpace s-a dus pe copca…

      • am inteles ca au de la inceput o metoda de monetizare. nu e recunoascuta oficial din cate stiu dar se pare ca atunci cand detecteaza pe platforma link-uri de affiliate, adauga automat un cod care le permite sa castige in urma produselor achizitionate de vizitatorii Pinterest. ceea ce mi se pare cel putin smart si fair

    5. […] Pinteresting twisted reality Scris pe 5 martie 2012 în online var addthis_product = 'wpp-264'; var addthis_config = {"data_track_clickback":true,"data_track_addressbar":true,"ui_508_compliant":true};if (typeof(addthis_share) == "undefined"){ addthis_share = {"templates":{"twitter":"{{title}} {{url}} (via @valiq)"}};}Nu cred ca v-am spus vreodata, dar mie imi place blogul Andreei. E toba de toate definitiile si explicatiile in legatura cu social media si conexe, da’ explicate asa, pe indelete. Desigur, nu putea lipsi noul subiect hot din social media – Pinterest. Nu o sa incep eu acum sa va explic ce si cum, v-am zis unde gasiti dictionarul. […]

    6. tulitu aurelia eugenia

      nu pot intra pe pinterest , chrome da eroare ssl

    7. Foarte bun acest articol.
      “Pinterest este o retea sociala eminamente vizuala si asta da pentru prima oara o valoare reala expresiei o imagine face mai mult decat o mie de cuvinte.”

    8. […] Nu cred ca v-am spus vreodata, dar mie imi place blogul Andreei. E toba de toate definitiile si explicatiile in legatura cu social media si conexe, da’ explicate asa, pe indelete. Desigur, nu putea lipsi noul subiect hot din social media – Pinterest. Nu o sa incep eu acum sa va explic ce si cum, v-am zis unde gasiti dictionarul. […]

    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *

    You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>