Cum sa nu faci direct mailing!

maildirect.romai nou, sau o fi stire veche dar eu acum am aflat, nu se vand doar like-uri la kg ci si rate deschidere a newsletterelor si click-urile pe link-urile pe care le contin!

ca sa fie usor de inteles: agentiile sau departamentele din agentii care se ocupa de direct mailing  vand (mai departe de concept, texte si livrare efectiva si uneori baze de date calificate) cifrele de succes din spatele campaniilor (adica rata de deschidere, de click samd). asta inseamna ca sunt atat de buni in ceea ce fac incat ii determina pe oameni sa le citeasca, din zecile pe care le primesc zilnic, tocmai mail-ul lor. ba chiar ii fac sa intreprinda o actiune ulterioara citirii mesajului.

direct mailing-ul este inca o tactica online de succes pentru unele arii si, cu o baza de data corecta si un continut bun (plus alte cateva detalii tehnice bifate cu succes), poate aduce cu adevarat valoare in mixul de marketing. am tot respectul pentru specialistii si agentiile care fac treaba asta bine si corect. suna usor dar nu e.

explozia din ultima vreme in zona de exploatare a adreselor de email ale actualillor sau posibililor clienti a facut insa ca rata de deschidere a acestor newslettere sa scada. oamenii sunt invadati de asemenea mesaje si fie le ignora, fie la marcheaza ca spam direct. trebuie sa spui ceva cu adevarat interesant in mail-ul tau sau destinatarul chiar sa fie interesat de ce ii spui ca sa functioneze treaba ca pe vremuri.   e multa galagie si oamenii au inceput sa devina selectivi.

iar unele agentii – extrem de inventive ! mi se pare chiar interesant de aflat daca este legal ceea ce fac cei despre care vorbesc de mai jos:

maildirect.ro

se numesc maildirect.ro si ofera bani oamenilor ca sa deschida newslettere, sa dea click pe link-urile din interiorul acestora!

apoi, mai mult ca sigur, se duc la clientii lor si le vand cifre uriase legate de open rate si click rate cand vine vorba de newsletterele profi pe care le trimit ei. nu am lucrat niciodata cu ei dar nici nu va recomand sa o faceti. e destul de simplu de inteles de ce, nu?

incredibil acest circuit al banilor in direct mailing. domnilor, doamnelor, inca un motiv sa va angajati un om intern pentru zona de direct mailing sau sa verificati la sange agentia pe care o angajati.

sau poate ca ar trebui sa ii angajati pe ei, dar nu pentru rezultate ci pentru ca astfel faceti practic un fel de donatie indirecta catre oamenii care stau toata ziua in fata laptop-ului si „fac un ban cinstit”. din pacate, cel mai probabil,  este o sursa de venit suplimentar sau unic pentru pensionari, someri, elevi.

apropo, au peste 19 000 de like-uri ale paginii de Facebook. ceea ce inseamna ca fie au facut barter cu cei care ofera like-uri la kg, fie chiar e o idee buna de afacere pentru toata lumea, mai putin pentru companii, evident.

dar, da, dupa cate se poate observa sunt una dintre cele mai bune agentii de gen de pe piata cu nume “sonore”?! in portofoliu si care (intr-adevar!) nu fac spam.

maildirect2

Be Sociable, Share!

    Tags: , , , ,

    4 comments

    1. Astfel de companii vand cifre, nu rezultate. Problema este ca multi le iau de bune, apoi vin la cei care fac direct mailing asa cum trebuie si le reproseaza ca nu-si fac treaba. Este o problema de respect in primul rand.

      • pai cifrele astea sunt echivalente cu rezultate. ca nu stiu multi (nici din companii si nici din agentii) sa evalueze o campanie de direct mailing mai departe de open rate si rata de click.

    2. oameni inventivi, ce pot sa zic? I-as premia pentru inventivitate si apoi i-as baga la zdup pentru inselaciune.

    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *

    You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>