Cum ma fidelizezi

Eu ti-am calcat de doua ori pragul salonului (ceea ce inseamna ca ceva imi convine deja), iar programarile mi le-am facut la un numar de mobil. Tu imi asociezi in agenda numarul de telefon cu numele. Astfel ca atunci cand sun imi raspunzi cu Buna ziua, domna Andreea… Eu ma simt speciala. Si mai vin. Pentru ca nu doar eu imi amintesc de tine. E un pic de minune tehnologica dar in principiu este vorba de bun simt si reguli de baza ale unei comunicari sanatoase (lucruri simple care se regasesc rar in multe strategii complexe de marketing).

Eu iti calc o data pragul salonului SPA. Am parte de o experienta unica: o cana de ceai bun la sfarsitul sedintei de masaj, un zambet larg si lipsa unor conversatii inutile de la inceput la sfarsit, un halat si o pereche de papucei caldurosi…detalii. Dar locatia ta este in afara Bucurestiului. Nu foarte la indemana. La plecare, imi oferi un discount pentru urmatoarea vizita, cu o valabilitate de 30 de zile. Ba mai mult, de Sf Andrei (adica la 1 luna dupa unica mea vizita) imi oferi un masaj gratuit. Si ma suni (ca ai deja numarul meu de mobil) si imi spui asta. Ma intorc clar. Poate ca nu am sa vin o data la doua zile. Dar macar o data la doua saptamani ma rasfat. Micile detalii fac diferenta dar in principiu este vorba de bun simt si reguli de baza ale unei comunicari sanatoase (lucruri simple care se regasesc rar in multe strategii complexe de marketing).

Be Sociable, Share!

    5 comments

    1. La asta ma gandesc adesea cand vad limbajul prea prietenos pe magazinele care in mod curent se exprima cu “tu”.
      De cat trebuie sa cumpar ca sa imi spuna “dumneavoastra”?

    2. Codul bunelor maniere: fara permisiune nu te adresezi cu “tu”.
      Si ca sa accept sa-mi vorbesti cu tu pe cardul meu… trebuie sa-mi faci multe reduceri ca sa simt prietenia :)

    3. da, eu nu ma refeream la tipul de adresare in post.

      in online insa, trebuie sa recunosc, ma astept sa fiu tutuita. Este un mediu mai putin formal si mult mai direct, mai personal. Din partea mea imi pot spune tu de la un capat la altul atata vreme cat se poarata impecabil. Friendly dar profi e ok pentru mine. Cred ca aici e o linie fina si usor de depasit intre un “ne tutuim dar ne respectam” si “ne tutuim si incepem sa ne tragem de sireturi”

    4. Nu stiu ce sa zic. Acum depinde si de nisa.
      Ca idee, 100% din clientii mei (magazine online) obligatoriu se adreseaza cu dummneavoastra: decat sa pierzi un client de o varsta respectabila, cu potential financiar, parca mai bine te adresezi cu “dumneavoastra” si clientilor din gama 18-25 de ani.

      Cat despre fidelizare, “e grele rau” in conditiile in care atat femeile cat si barbatii isi doresc foaaarte multe: http://sorin-frumuseanu.blogspot.com/2012/01/ce-isi-doresc-barbatii.html

    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *

    You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>