CSR Lessons

Denis Guibard de la Orange a vorbit despre reciclarea si reutilizarea telefoanelor mobile, cele mai vandute produse electronice ale momentului. Daca este adevarat ca utilizarea aceluiasi telefon timp de 2 ani in loc de unul duce la salvarea a 10 kg de CO2, ma gandesc serios ca ar fi cazul sa ma premiez pentru ca eu imi schim telefonul doar cand crapa cel vechi. Si crapa greu!

Pentru Dana Dobrescu de la Unilever cuvantul de ordine al prezentarii a fost: sustenabilitate. O notiune mult prea abstracta pentru mine ca si simplu consumator si cred ca nu sunt singura care gandeste asa. Am sa va rog sa mi-l aratati mie pe omul care se intreaba de sustenabilitate cand alege un produs la raft, ca sa il intreb si eu de pe ce planeta a aterizat. Pana sa te gandesti la sustenabilitate obosesti de la slalomul mental printre E-uri si alte ingrediente cu denumiri ciudate si raportul calitate- pret.

Mi-a placut insa prezentarea Danei pentru ca a demonstrat (mai departe de cuvintele corporatiste) o reala preocupare a Unilever la nivel global legata de impactul pe care il are asupra mediului. Au descoperit si implementat solutii eficiente si de bun simt:  de ex. utilizarea cu 18% mai putin plastic la producerea ambalajelor unor produse, a dus la economisirea a 15 mil euro anual din costuri, precum si la o reducere a amprentei de mediu a produsului. Lucreaza in continuare la identificarea unor noi metode si solutii de reducere a a costurilor si impactului asupra mediului.

Rompetrol a facut un sondaj in momentul in care a inceput proiectele in zona CSR, avand grija sa isi indrepte atentia asupra zonelor considerate importante de catre publicul lor. Oana Nastase a povestit ca au preferat sa scada bugetele de promovare a proiectelor CSR redirectionand aceste sume catre implementarea acestora. Si a venit cu exemple clare legate de proiecte implementate cu succes prin proiectulo lor online: impreunapentrufiecare.ro.

CEO-ul Carlsberg UK, Isaac Sheps, a fost insa primul care m-a convins ca poti sa cresti ca brand dar trebuie sa fii responsabil fata de mediu si clientii tai. Au o politica responsabila de crestere adaptata in functie de zona si specific si asta mi s-a parut minunat. Au o viziune, un sistem, o strategie clara si cuprinzatoare, valori pe care nu doar le declara ci le sustin prin actiuni specifice: Carlsberg asigura transportul la evenimentele sponsorizate de ei (Croatia), distribuie pahare cu apa la festivalurile berii (Danmarca).

Am fost fermecata, recunosc, si de discursul simpaticului personaj, un domn relaxat, jovial, care a prezentat in romana desi plecat de ani buni din tara si care si-a pastrat accentul banatean pana si acum.

Si ma opresc aici pentru ca ar fi prea multe de povestit intr-un simplu post. Evenimentul a putut fi urmarit live pe responsabilitatesociala.ro, unde acum puteti gasi inregistrarea acestuia (pe care va recomand sa nu o ratati) precum si prezentarile care pot fi descarcate.

CSR Lessons a fost un eveniment la care lumea a venit la fix, speakerii si-au respectatat timpul alocat, moderatorii si-au facut treaba si drept urmare totul s-a desfasurat conform programului initial.

Il felicit si cu aceasta ocazie pe Dragos Dehelean pentru evenimentul reusit, oamenii minunati pe care i-a reunit si pentru consistenta si coerenta de care a dat dovada in toti acesti ani in sustinerea si promovarea responsabilitatii sociale in Romania.

Be Sociable, Share!

    2 comments

    1. […] Citeste Restul articolului pe NewPR.ro Spune si altora This entry was posted in EVENIMENTE. Bookmark the permalink. ← Noaptea Muzeelor […]

    2. […] Anul trecut mi-a placut tare mult evenimentul si m-am simtit inspirata. Am aflat detalii despre actiuni, proiecte si strategii CSR despre care nu stiam foarte multe sau mai nimic dar care mi-au schimbat atitudinea fata de companiile respective si eforturile lor in acesta zona. Am inteles ca atunci and esti dedicat unei cauze, exista nenumarate modalitati de a-ti atinge scopul si companiile acestea au mijloacele financiare si umane de a crea si implementa programe diverse si cu impact pozitiv atat la nivel de business cat si de comunitate. […]

    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *

    You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>