7 motive pentru care sa folosesti LinkedIn in strategia ta de branding personal

Imi place sa privesc retelele sociale ca pe o inepuizabila sursa de oportunitati pentru construirea unui brand personal. Bineinteles, in momentul in care te decizi sa te folosesti de ele pentru atingerea unui asemenea obiectiv, va trebui gandesti o strategie si sa incepi sa te comporti ca atare.

Retele profesionale precum LinkedIn, IKonect, lucrez.in/IT, tetatet etc sau forum-urile, sunt zonele cele mai indicate pentru a face primii pasi in aceasta directie.


Incepe cu o mica cercetare online ca sa identifici platformele care se potrivesc cel mai bine profilului tau. Nu are sens sa iti faci cont pe un forum cu 1 000 de utilizatori dintre care doar 2 sunt activi si discuta intre ei si nici pe o retea cu doar cateva conturi din Romania si restul din lumea larga daca tu tintesti  sa iti construiesti  imaginea pe piata locala. De asemenea, nu iti vei deschide un cont pe o retea dedicata apicultorilor cand tu vinzi detergenti industriali. Alegi reteaua in functie de importanta validarii din partea comunitatii (clienti sau colegi de breasla) pentru ca timpul si efortul investit sa fie justificabile iar feedback-ul primit sa aiba valoare suficienta cat pentru a permite imbunatatirea zonele slabe.

Una dintre retelele mele sociale profesionale preferate este LinkedIn. In zona in care activez fiecare zi inseamna informatie noua si valoroasa si de aceea am gasit mereu exterm de util schimbul de opinii si idei cu oameni care activeaza in acelasi domeniu. Platforma imi ofera acces la o retea vasta de profesionisti din intrega lumea. Un lucru minunat avand in vedere ca peste hotare,  impartasirea gratuita a  cunostintelor (sharing-ul de know how), este o practica uzuala si extrem de benefica.

7 motive pentru care sa folosesti LinkedIn in strategia ta de branding personal

1. Este o platforma gratuita. Daca te decizi ca este vitala pentru afacerea ta, poti apela insa si la un upgrade platit care iti ofera o suma de facilitati suplimentare: poti contacta orice utilizator prin InMail chiar daca nu face parte din reteaua ta, ai acces la cautarea de tip Premium, vezi exact cine ti-a vizualizat profilul etc.

2. Ai acces la o retea globala de profesionisti din toate domeniiile.

3. Sectiunea Questions & Answers iti permite un nivel ridicat de interactivitate cu ceilalti utilizatori. Poti fi ajutat si poti ajuta la randul tau prin impartasirea experientei. Utilizatorii iti pot oferi ca rasplata pentru valoarea informatiilor primite statustul de expert. Este o modalitatea buna de pozitionare pe aria de expertiza si de obtinere a recunoasterii publice a comunitatii.

4. Platforma pune la dispozitie o suma de aplicatii gratuite menite sa faciliteze o pozitionare clara prin construirea unui profil profesional cat mai complet. Poti astfel sa adugi profilului: actulizarile de pe blog, prezentarile incarcate pe contul de SlideShare sau twitt-urile tale. Folosite strategic, aceste plugin-uri, ajuta mult la cresterea brand awereness-ului. Exista si o zona de risc in momentul in care sincronizei aceste platforme si nu le folosesti doar in scop profesional. Parca nu ai vrea sa se publice pe profilul tau un post in care plangi ca te-a parasit jumatatea.

5. Zona de Search permite o filtrare avansata a rezultatelor care ajuta o identificare usoara a utilizatorilor in functie de: cuvinte cheie, industrie, zona etc.

6. LinkedIn a ales ca una din caile de monetizare a retelei: LinkedIn Ads -publicitatea targetata in retea. Pentru ca vorbim de o retea de profesionisti, costul mediu pe CPC sau CPM este mult mai ridicat decat in cazul Facebook iar posibilitatea de targetare o gasesc putin cam rigida fata de cat ar putea platforma. Dar set-up-ul este simplu si rapoartele destul de complete, astfel incat te poti folosi si de acest canal de promovare.

7. Pe langa pagina de profil al companiei pe care LinkedIn le pune la dispozitia angajatilor sau proprietarilor, o alta optiune excelenta sunt grupurile. Aceste zone au o multitudine de avantaje (poti organiza evenimente, trimite newslettere membrilor inregistrati, poti permite acces liber sau doar pe baza de confirmare, ai la dispozitie o zona de discutii etc)

8. Utilizatorii din reteaua proprie de conexiuni au posibilitatea de a scrie recomandari care pot aparea pe profilul public.

Exista un proverb care zice: “Spune-mi cu cine te insotesti ca sa-ti spun cine esti“. Chiar si reteaua ta de conexiuni poate sa ajute la pozitionare in ochii celui care vizualizeaza profilul, astfel incat trebuie acordata putin mai multa atentie contactelor pe care alegi sa le ai asociate contului  LinkedIn.

Profilul de LinkedIn ofera acces instant la o suma de informatii care il ajuta pe cel care il acceseaza sa isi creioneze o imagine de inceput despre tine ca si profesionistl. Este un fel de carte de vizita electronica complexa care, nu de putine ori, poate usura cu un procent important munca unui om de HR atunci cand recruteaza.

merita citit si:10 modalitati in care un jurnalist poate folosi LinkedIn

LinkedIn in recrutare, mit sau realitate (I)

LinkedIn in recrutare, mit sau realitate (II)

Be Sociable, Share!

    Tags: , , ,

    1 comment

    1. […] This post was mentioned on Twitter by eliana_ary. eliana_ary said: RT @retelesociale: 7 motive pentru care sa folosesti LinkedIn in strategia ta de branding personal: http://bit.ly/a7E1IU […]

    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *

    You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>